Italië reisverslag - Reisverslag uit Mantova, Italië van Arjen Bazuin - WaarBenJij.nu Italië reisverslag - Reisverslag uit Mantova, Italië van Arjen Bazuin - WaarBenJij.nu

Italië reisverslag

Door: Arjen Bazuin

Blijf op de hoogte en volg Arjen

01 Mei 2015 | Italië, Mantova

Italië
(ik gooi nu de eerste 2 weken in 1 blog dat vindt ik iets handiger)
Week 1.

Een iets te laat berichtje maar we hebben nu pas wifi in het appartement. De eerste week verliep aardig snel, we hadden veel gewerkt. (in 9 dagen zaten we aan de 80 uur) Dit vonden we niet heel erg want het werk is niet heel zwaar en het is ook nog heel erg leuk. Aardige collega's en lekker weer. De eerste dag ontmoeten we gelijk Andrea, Marco en Ugo. Ugo is de baas van Valle dei fiori. Marco is de CEO van organizazione Orlandelli. Dat bestaat uit 4 bedrijven, 1. Valle dei fiori. 2. Valle dei fiori gardening center. 3. een tuin ontwerp bedrijf (gelinkt aan valle dei fiori gardening. en 4. staat onder naam van Organizazione Orlandelli dat water tafels verkoopt aan andere tuincentrums. De eerste week verliep prima, het was redelijk druk door de festa della mama (moederdag). En nu is het een stuk rustiger.

Week 2.

we zijn zaterdag naar de notte bianco geweest (witte nacht) dan is alles geopend tot 3 uur s'nachts en dan kan je dus Mantova leven voor 1 nacht. Allemaal gezellige muziekstands met bandjes, dj's en bier. HEEL gezellig! En de volgende dag helaas weer werken. Andere dingen die we hebben gedaan zijn sushi eten met 1 van de bazen van het bedrijf. Op zaterdag voor de notte bianco hebben we een Russische klant ontmoet en gegeten bij een heel luxe restaurant (zo een waar obers je wijn inschenken en met een doekje de druppels wegvegen...) heel lekker gegeten. Verder hebben we van het bedrijf een appartement gekregen en kunnen we eten op de rekening van het bedrijf. Echt bizar... Mantova is een van de rijkste steden van Italië en dat hebben we gemerkt. Geld speelt geen rol voor deze Mensen. De fietsen waren niet goed volgens Marco en Andrea. En er werden 2 nieuwe fietsen gekocht. Echt bizar... maar wat we vandaag mee hebben mogen maken (dinsdag 12 mei) is tot nu toe nog wel het gekste (je weet het maar nooit met die gasten) we vertrokken vandaag om 5 uur van het appartement naar lago di Maggiore daar aangekomen in een 5 sterren hotel waar in de garage de Austin Martins en de Porsches staan geparkeerd alsof het de normaalste zaak van de wereld is. We ontbeten daar even en daarna naar boven naar een conferentie van John Stanley. Hij is de nummer 1 tuincentrum marketing goeroe van de wereld. 2 uur bij hem zitten is 3 jaar marketing op onze school. Wat een inspirerende man. Verder hebben Marlon en ik de Toerist uitgehangen, veel foto's maken, alles bekijken en aanraken en vooral genieten. Loop je daar rond als 2 simpele westlanders tussen mensen met een bankrekening meer dan je ooit van kunt dromen. (1 nacht in dat hotel kost 500 euro, een kop koffie is 5 euro...) ja zo een hotel is het... Daarna met de trein naar milaan, daar hadden we niet heel lang de tijd om de stad in te gaan. Dus dat staat nog een keer op de planning. Ook staat op de planning een weekendje Rome en naar de Milaan world expo... ja het is zo een stage. Een stage waar je alleen maar van kan dromen. Dikke auto's, mooie vrouwen, prachtig weer, lekker eten, aardige collega's en zeker de familie Orlandelli. Gelukkig komen we af en toe ook weer met beide benen op de grond als we bij een lokaal restaurant met een biertje en een pizza de Champions league zitten te kijken. Het werk is erg leuk! Ze vragen vooral om onze ideeën en hoe het er in Nederland aan toe gaat. Wij leren hun veel en in ruil daar voor krijgen wij zo veel terug. Elke dag zijn we weer blij dat we hier wakker worden van de hitte en dat het geen droom is.
Morgen (woensdag 13 mei) zijn we vrij dus dat word even bijtanken en genieten! Het is hier GE-WEL-DIG! Mijn Italiaans wordt met de dag beter en ik hoop aan het eind van mijn stage een goed woordje Italiaans te spreken. Voor nu: Ciao!!


  • 18 Mei 2015 - 22:50

    Frans:

    Hoi Arjen,

    Hoe werkt dat nu met eten? Kan je overal op rekening gaan zitten?Wil ik ook! Zal straks weer tegenvallen, terug in je eigen huisje:). Nog veel plezier en blijven schrijven! Leuke foto's. Ben ook benieuwd naar Expo in Milaan. Gaaf als jullie daar heen gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjen

Hallo mijn naam is Arjen Bazuin. Ik ben student op het Lentiz MBO Greenport en ik volg de opleiding business & management. Voor mijn opleiding ga ik op stage naar Italië in de stad Mantova. Door middel van deze blog ga ik jullie op de hoogte brengen van alle dingen die ik mee maak.

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 2327

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: