Week 4. - Reisverslag uit Mantova, Italië van Arjen Bazuin - WaarBenJij.nu Week 4. - Reisverslag uit Mantova, Italië van Arjen Bazuin - WaarBenJij.nu

Week 4.

Door: Arjen Bazuin

Blijf op de hoogte en volg Arjen

03 Juni 2015 | Italië, Mantova

Alweer een maand in Italië... op de helft van onze stage... Mijn laatste post was alweer even geleden. En vanaf toen tot en met maandag 1 juni hebben we gewerkt. Ik weet niet het exacte aantal uren dat we hebben maar ik denk dat we de 250 wel bijna aan kunnen tikken in 1 maand. Dit geeft voor ons niet want we hebben het bar naar ons zin hier in Italië! Zaterdag zijn mijn ouders aangekomen in mantova en hebben ze ook kennis mogen maken met ons heerlijke leventje. Om half 5 waren ze aangekomen bij valle dei fiori en na een rondleiding en wat geklets met marco en ugo orlandelli. Zijn we naar mantova gegaan om wat te drinken met marco en zijn vriendin en hebben we gelijk mantova laten zien. Zondag hebben we gewerkt en in de avond hebben we laten zien waar wij kunnen eten op rekening van het bedrijf en hier hebben we dus ook even gegeten. Op maandag zouden we (Marlon en ik) mijn ouders niet zien zodat we even deze week konden plannen en het een en ander boeken. Dan kom ik bij vandaag... ik typ dit nu vanuit een hotel in milaan (om maar alvast iets door te schemeren). Vandaag om 10 uur zijn we opgehaald door mijn ouders en zijn we vertrokken naar milaan. Om 1 uur kwamen we aan in milaan bij het hotel. Snel daarna zijn we de metro ingestapt naar cetrum waar Marlon en mijn wegen zijn gescheiden. Marlon is vandaag naar metallica gegaan (totaal niet mijn muziek smaak) en €90,- is voor mij iets te duur voor een festival met muziek waar ik hoofdpijn van krijg. (Met alle respect! Ieder zijn keuze, cultuur en muziek stijl). Eenmaal aangekomen in het centrum van milaan hadden we eerst een terras gepakt en een plan de campagne gemaakt. Gelukkig zat er een Nederlandse vrouw naast ons die werkte bij de milaan world expo en die heeft ons wat goede adviesen gegeven. Als eerste hebben we de metro gepakt naar de duomo. De dom in milaan. Erg mooi! En daarna ons een weg gebaant langs de luis vitton en de prada winkels, het leonardo davinci standbeeld, de mooie straatjes, grote parken, fontijnen en een kasteel. Om 6 uur pakte we de metro en om 7 uur zijn we voor 5 euro naar de inmens grote en prachtige milaan world expo gegaan. Het thema was voedsel en duurzaamheid. 95% van de wereld landen staan op deze expo en het is echt indrukwekkend om te zien. Na een bar gezellige dag en avond ga ik nu lekker pitten. Deze week wordt het weer alleen maar boven de 30 graden en gelukkig zijn we vrij tot zondag. Morgen nog even door milaan slenderen, donderdag naar cita della moda en mantova, vrijdag en zaterdag slapen we weer in een ander hotel bij mijn ouders. Dan gaan we chillen, zonnen en zwemmen bij het garda meer en bij het hotel. De details zijn voor volgende week! Ciao!!

  • 04 Juni 2015 - 08:29

    Raymond Hedges:

    Fijn te lezen dat je het Metellica concert overleefd hebt!

    Gr

    Raymond Hedges

  • 04 Juni 2015 - 14:15

    Frans:

    Gelukkig heb je er geen foto's bij gezet. Met lezen alleen al word ik jaloers! Maar lijkt me een topstage! Ga lekker door zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjen

Hallo mijn naam is Arjen Bazuin. Ik ben student op het Lentiz MBO Greenport en ik volg de opleiding business & management. Voor mijn opleiding ga ik op stage naar Italië in de stad Mantova. Door middel van deze blog ga ik jullie op de hoogte brengen van alle dingen die ik mee maak.

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 2323

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 01 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: